ВНУТРІШНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ КЗ “НАУКОВИЙ ЛІЦЕЙ ІМЕНІ АНАТОЛІЯ ЛИГУНА” КМР
Правила поведінки ліцеїстів у ліцеї базуються на законах України, постановах Міністерства освіти і науки України та органів місцевого самоврядування, Статуті ліцею, Кодексу безпечного освітнього середовища (КБОС).
Обов’язок здобувача освіти – відповідально та сумлінно брати участь в освітньому процесі незалежно від очної чи дистанційної форм навчання.
Ліцеїсти приходять до ліцею за 10-15 хвилин до початку занять, чисті і охайні. При вході в ліцей дотримуються правил ввічливості, знімають в гардеробі верхній одяг і прямують до місця проведення уроку.
Заборонено перебувати в класних приміщеннях у верхньому одязі.
Забороняється приносити до ліцею та на її територію з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, вибухові або вогненебезпечні предмети і речовини; спиртні напої, наркотики, інші одурманюючі речовини та отрути, газові балончики.
Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.
Не дозволяється без дозволу педагогів йти з ліцею і з його території в урочний час (крім випадків наявності заяви від батьків (особи, яка їх замінює) та передачі її класному керівнику). У разі пропуску учбових занять ліцеїст повинен пред’явити класному керівнику довідку від лікаря або пояснювальну від батьків (або особи, яка їх заміняє) про причину відсутності на заняттях. Бути відсутнім у навчальний період без поважних причин забороняється.
Особисті речі здобувача освіти – це персональна відповідальність. Адміністрація закладу не несе відповідальності за особисті речі ліцеїстів.
Мобільними телефонами/іншими гаджетами дозволяється користуватися в позаурочний час або за необхідністю на уроках, якщо це передбачено дозволом учителя.
З метою продуктивної організації освітнього процесу ліцеїсти попереджені про режим роботи закладу. У разі запізнення на урок ліцеїст має пояснити ситуацію та попередити класного керівника. Якщо здобувач освіти має запізнення з поважної причини, цей факт повідомляється класному керівнику та затверджується документально (заявами, пояснювальними батьків/осіб, що їх замінюють). Із здобувачами освіти, які систематично порушують режимні моменти, адміністрацією закладу проводяться профілактичні бесіди. За необхідністю адміністрація запрошує на бесіду батьків та застосовує інші законні важелі коригування ситуації.
Для організації навчального процесу ліцеїсти приносять необхідні навчальні приладдя, підручники, зошити, щоденник тощо. Ліцеїсти дбайливо ставляться до речей, якими користуються особисто.
Здобувачі освіти ліцею відвідують заняття з підготовленими домашніми завданнями з предметів згідно з розкладом уроків.
Освітній процес ліцею передбачає офіційно-діловий стиль зовнішнього вигляду здобувачів освіти.
Ліцеїсти мають бути ввічливим у спілкуванні з учителями, працівниками ліцею, батьками інших ліцеїстів, а також з іншими здобувачами освіти.
Ліцеїсти виявляють повагу до старших. Ліцеїсти й педагоги звертаються один до одного шанобливо.
Поза ліцеєм ліцеїсти поводяться скрізь і всюди виховано, шануючи свою честь та гідність, власним прикладом утверджуючи добре ім’я ліцею.
Ліцеїсти бережуть майно ліцею. У разі пошкодження батьки ліцеїста можуть бути залученими до процесу реставрації.
Фізична конфронтація, залякування і знущання, булінг є неприпустимими формами поведінки.
У період дистанційної форми освітнього процесу внутрішні правила ліцею адаптуються до онлайн-режиму;
Здобувачі освіти мають дотримуватися санітарно-гігієнічних норм та особливо у період боротьби з COVID-19.
Здобувачі освіти чітко усвідомлюють правила техніки безпеки та дотримуються їх під час освітнього процесу та поза ним.
ОБОВ’ЯЗКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності);
досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
дотримуватися принципу академічної доброчесності (самостійно виконувати навчальні завдання, робити посилання на джерела інформації, дотримуватися норм законодавства про авторське право і суміжні права, надавати достовірну інформацію про результати власної навчальної);
поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
дотримуватися вимог установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);
повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно себе, учнів, вчителів та інших осіб, які залучаються до освітнього процесу.
ПРАВА ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
кожен має право на освіту (Стаття 53 Конституції України);
держава забезпечує доступність і безоплатність повної загальної середньої, надання пільг учням (Стаття 53 Конституції України);
свободу думки, совісті та релігії (стаття 14 Конвенції про права дитини);
свободу вільно висловлювати свої думки, шукати, одержувати і передавати інформацію (стаття 13 Конвенції про права дитини);
мирне публічне зібрання, кожна дитина має право збиратися разом з іншими дітьми, приєднуватися або утворювати асоціацію чи спілку, за умови, що в процесі не будуть порушуватися права інших осіб (стаття 15 Конвенції про права дитини);
недоторканність приватного життя, честі та гідності (стаття 16 Конвенції про права дитини);
кожна дитина має право на відпочинок та вільний час, у який вона може грати та вільно брати участь у культурному та художньому житті (стаття 31 Конвенції про права дитини).
Конституція України, Закон України "Про освіту", "Про загальну середню освіту" та інші підзаконні акти:
доступність освіти (рівні умови доступу до освіти);
безоплатну освіту (безкоштовне навчання від 1-го до 12-го року здобуття загальної середньої освіти);
якісні освітні послуги;
здобуття освіти в державних і комунальних закладах освіти незалежно від належності або неналежності до релігійних організацій чи політичних партій (об’єднань);
вільне формування політичних та світоглядних переконань;
індивідуальну освітню траєкторію (вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання);
створення умов для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами з урахуванням їх індивідуальних потреб;
справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
відзначення успіхів у своїй діяльності;
свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
захист від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю, запобігати вживанню на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
повагу людської гідності та захист від приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою;
безпечне освітнє середовище, вільне від насильства та булінгу (цькування);
захист від будь-яких форм фізичного та психічного насильства під час освітнього процесу;
захист від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою;
отримування соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);
неприпустимість словесних образ, лайки та підвищеного тону спілкування з боку інших учнів та педагогів на свою адресу;
безкоштовні підручники та посібники, у тому числі й в електронному форматі;
користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів;
доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
особисто або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти (через органи учнівського самоврядування);
початок занять не раніше 8 години/при двозмінному режимі навчання початок занять у другу зміну – не пізніше 14 години, закінчення – не пізніше 19-20 год.;
такий обсяг домашніх завдань, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували у 7-9 класах – 3 години; у 10-12 класах – 4 години;
проведення предметів, що вимагають значного розумового напруження для здобувачів освіти середнього і старшого віку – на 2, 3, 4 уроках;
розподіл навчального навантаження протягом тижня таким чином, щоб найбільший його обсяг припадав на вівторок та середу;