Виховна робота

ВНУТРІШНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
КЗ “НАУКОВИЙ ЛІЦЕЙ ІМЕНІ АНАТОЛІЯ ЛИГУНА” КМР

  • Правила поведінки ліцеїстів у ліцеї базуються на законах України, постановах Міністерства освіти і науки України та органів місцевого самоврядування, Статуті ліцею, Кодексу безпечного освітнього середовища (КБОС).
  • Обов’язок здобувача освіти – відповідально та сумлінно брати участь в освітньому процесі незалежно від очної чи дистанційної форм навчання.
  • Ліцеїсти приходять до ліцею за 10-15 хвилин до початку занять, чисті і охайні. При вході в ліцей дотримуються правил ввічливості, знімають в гардеробі верхній одяг і прямують до місця проведення уроку.
  • Заборонено перебувати в класних приміщеннях у верхньому одязі.
  • Забороняється приносити до ліцею та на її територію з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, вибухові або вогненебезпечні предмети і речовини; спиртні напої, наркотики, інші одурманюючі речовини та отрути, газові балончики.
  • Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.
  • Не дозволяється без дозволу педагогів йти з ліцею і з його території в урочний час (крім випадків наявності заяви від батьків (особи, яка їх замінює) та передачі її класному керівнику). У разі пропуску учбових занять ліцеїст повинен пред’явити класному керівнику довідку від лікаря або пояснювальну від батьків (або особи, яка їх заміняє) про причину відсутності на заняттях. Бути відсутнім у навчальний період без поважних причин забороняється.
  • Особисті речі здобувача освіти – це персональна відповідальність. Адміністрація закладу не несе відповідальності за особисті речі ліцеїстів.
  • Мобільними телефонами/іншими гаджетами дозволяється користуватися в позаурочний час або за необхідністю на уроках, якщо це передбачено дозволом учителя.
  • З метою продуктивної організації освітнього процесу ліцеїсти попереджені про режим роботи закладу. У разі запізнення на урок ліцеїст має пояснити ситуацію та попередити класного керівника. Якщо здобувач освіти має запізнення з поважної причини, цей факт повідомляється класному керівнику та затверджується документально (заявами, пояснювальними батьків/осіб, що їх замінюють). Із здобувачами освіти, які систематично порушують режимні моменти, адміністрацією закладу проводяться профілактичні бесіди. За необхідністю адміністрація запрошує на бесіду батьків та застосовує інші законні важелі коригування ситуації.
  • Для організації навчального процесу ліцеїсти приносять необхідні навчальні приладдя, підручники, зошити, щоденник тощо. Ліцеїсти дбайливо ставляться до речей, якими користуються особисто.
  • Здобувачі освіти ліцею відвідують заняття з підготовленими домашніми завданнями з предметів згідно з розкладом уроків.
  • Освітній процес ліцею передбачає офіційно-діловий стиль зовнішнього вигляду здобувачів освіти.
  • Ліцеїсти мають бути ввічливим у спілкуванні з учителями, працівниками ліцею, батьками інших ліцеїстів, а також з іншими здобувачами освіти.
  • Ліцеїсти виявляють повагу до старших. Ліцеїсти й педагоги звертаються один до одного шанобливо.
  • Поза ліцеєм ліцеїсти поводяться скрізь і всюди виховано, шануючи свою честь та гідність, власним прикладом утверджуючи добре ім’я ліцею.
  • Ліцеїсти бережуть майно ліцею. У разі пошкодження батьки ліцеїста можуть бути залученими до процесу реставрації.
  • Фізична конфронтація, залякування і знущання, булінг є неприпустимими формами поведінки.
  • У період дистанційної форми освітнього процесу внутрішні правила ліцею адаптуються до онлайн-режиму;
  • Здобувачі освіти мають дотримуватися санітарно-гігієнічних норм та особливо у період боротьби з COVID-19.
  • Здобувачі освіти чітко усвідомлюють правила техніки безпеки та дотримуються їх під час освітнього процесу та поза ним.

ОБОВ’ЯЗКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

  • виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності);
  • досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
  • дотримуватися принципу академічної доброчесності (самостійно виконувати навчальні завдання, робити посилання на джерела інформації, дотримуватися норм законодавства про авторське право і суміжні права, надавати достовірну інформацію про результати власної навчальної);
  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
  • відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
  • дотримуватися вимог установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);
  • повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно себе, учнів, вчителів та інших осіб, які залучаються до освітнього процесу.

ПРАВА ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

  • кожен має право на освіту (Стаття 53 Конституції України);
  • держава забезпечує доступність і безоплатність повної загальної середньої, надання пільг учням (Стаття 53 Конституції України);
  • свободу думки, совісті та релігії (стаття 14 Конвенції про права дитини);
  • свободу вільно висловлювати свої думки, шукати, одержувати і передавати інформацію (стаття 13 Конвенції про права дитини);
  • мирне публічне зібрання, кожна дитина має право збиратися разом з іншими дітьми, приєднуватися або утворювати асоціацію чи спілку, за умови, що в процесі не будуть порушуватися права інших осіб (стаття 15 Конвенції про права дитини);
  • недоторканність приватного життя, честі та гідності (стаття 16 Конвенції про права дитини);
  • кожна дитина має право на відпочинок та вільний час, у який вона може грати та вільно брати участь у культурному та художньому житті (стаття 31 Конвенції про права дитини).

Конституція України, Закон України "Про освіту", "Про загальну середню освіту" та інші підзаконні акти:

  • доступність освіти (рівні умови доступу до освіти);
  • безоплатну освіту (безкоштовне навчання від 1-го до 12-го року здобуття загальної середньої освіти);
  • якісні освітні послуги;
  • здобуття освіти в державних і комунальних закладах освіти незалежно від належності або неналежності до релігійних організацій чи політичних партій (об’єднань);
  • вільне формування політичних та світоглядних переконань;
  • індивідуальну освітню траєкторію (вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання);
  • створення умов для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами з урахуванням їх індивідуальних потреб;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;
  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
  • безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
  • захист від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю, запобігати вживанню на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
  • повагу людської гідності та захист від приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою;
  • безпечне освітнє середовище, вільне від насильства та булінгу (цькування);
  • захист від будь-яких форм фізичного та психічного насильства під час освітнього процесу;
  • захист від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою;
  • отримування соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);
  • неприпустимість словесних образ, лайки та підвищеного тону спілкування з боку інших учнів та педагогів на свою адресу;
  • безкоштовні підручники та посібники, у тому числі й в електронному форматі;
  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
  • особисто або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти (через органи учнівського самоврядування);
  • початок занять не раніше 8 години/при двозмінному режимі навчання початок занять у другу зміну – не пізніше 14 години, закінчення – не пізніше 19-20 год.;
  • такий обсяг домашніх завдань, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували у 7-9 класах – 3 години; у 10-12 класах – 4 години;
  • проведення предметів, що вимагають значного розумового напруження для здобувачів освіти середнього і старшого віку – на 2, 3, 4 уроках;
  • розподіл навчального навантаження протягом тижня таким чином, щоб найбільший його обсяг припадав на вівторок та середу;
  • оптимальне навчальне навантаження протягом тижня;
  • на відпочинок, канікули, позашкільну діяльність.
Нагору