Вимоги до учня: розв'язує: рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною.
Тема 2. ЦІЛІ ВИРАЗИ
Вимоги до учня: розв'язує вправи, що передбачають: обчислення значень числових виразів з раціональними числами, їх степенів та виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв'язування рівнянь, доведення тверджень.
Тема З. ФУНКЦІЇ
Вимоги до учня: розв'язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; з'ясування окремих характеристик функції за ії графіком ( додатні значення, від'ємні значення, нулі).
Тема 4. СИСТЕМИ ЛІНІЙНИХ РІВНЯНЬ З ДВОМА ЗМІННИМИ
Вимоги до учня: розв'язує: системи двох лінійних рівнянь з двома змінними графічним способом; способом підстановки; способом додавання; задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними.
Геометрія (7 кл.)
Тема 1. НАЙПРОСТІШІ ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ ТА ЇХ ВЛАСТИВОСТІ
Вимоги до учня: знаходить довжину відрізка, градусну міру кута, використовуючи властивості їх вимірювання; застосовує вивчені означення і властивості до розв'язування задач.
Тема 2. ВЗАЄМНЕ РОЗТАШУВАННЯ ПРЯМИХ НА ПЛОЩИНІ
Вимоги до учня: застосовує означення і властивості суміжних та вертикальних кутів; паралельних та перпендикулярних прямих; кутів, утворених при перетині двох прямих січною; ознаки паралельності прямих; властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною до розв'язування задач.
Тема 3. ТРИКУТНИКИ
Вимоги до учня: застосовує ознаки рівності трикутників, ознаки рівності та властивості прямокутних трикутників, властивості й ознаки рівнобедреного трикутника, властивості кутів трикутника, властивості зовнішнього кута трикутника до розв'язування задач.
Тема 4. КОЛО І КРУГ. ГЕОМЕТРИЧНІ ПОБУДОВИ
Вимоги до учня: зображує на малюнках коло та його елементи; дотичну до кола; коло, вписане в трикутник, і коло, описане навколо нього; описує взаємне розташування кола і прямої; застосовує властивості серединного перпендикуляра, бісектриси кута, дотичної до кола, діаметра і хорди, точки перетину серединних перпендикулярів сторін трикутника, точки перетину бісектрис кутів трикутника до розв'язування задач.
Алгебра (9 кл.)
Тема 1. НЕРІВНОСТІ
Вимоги до учня: доводить числові нерівності; розв’язує лінійні нерівності з однією змінною та нерівності, які зводяться до лінійних, із використанням правил, що ґрунтуються на основних властивостях числових нерівностей; системи лінійних нерівностей з однією змінною.
Тема 2. КВАДРАТИЧНА ФУНКЦІЯ
Вимоги до учня: розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення та області значень функції; визначення характеристик функції за її графіком; побудову графіків функцій з використанням зазначених перетворень графіків; побудову графіка квадратичної функції; розв’язування квадратних нерівностей; знаходження розв’язків систем двох рівнянь з двома змінними, з яких хоча б одне рівняння другого степеня, графічним способом, способом підстановки, способом додавання, способом заміни змінних; складання і розв’язування систем рівнянь з двома змінними як математичних моделей прикладних задач.
Тема 3. ЧИСЛОВІ ПОСЛІДОВНОСТІ
Вимоги до учня: розв’язує вправи, що передбачають: обчислення членів прогресії; задання прогресій за даними їх членами або співвідношеннями між ними; обчислення сум n перших членів арифметичної й геометричної прогресій; обчислення суми нескінченної геометричної прогресії; запис періодичного десяткового дробу у вигляді звичайного дробу; використання нескінченна геометрична прогресія та її сума, застосування формули складних відсотків, розв’язує текстові задачі, математичною моделлю яких є послідовності, зокрема арифметичної та геометричної прогресій
Тема 4. ОСНОВИ КОМБІНАТОРИКИ, ТЕОРІЇ ЙМОВІРНОСТЕЙ ТА СТАТИСТИКИ
Вимоги до учня: розв’язує задачі, що передбачають: використання комбінаторних правил суми та добутку; обчислення частоти та відносної частоти випадкової події; знаходження ймовірності випадкової події, зокрема використовуючи класичне означення ймовірності; подання статистичних даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків; знаходження числових характеристик вибірки даних, указаних у змісті; подає інформацію про вибірку графічно.
Геометрія (9 кл.)
Тема 1. РОЗВ`ЯЗУВАННЯ ТРИКУТНИКІВ
Вимоги до учня: формулює означення: синуса, косинуса, тангенса і котангенса кута від 0° до 180°; теореми: синусів, косинусів, про сторони і діагоналі паралелограма; записує співвідношення між тригонометричними функціями; доводить теореми: синусів, косинусів, про сторони і діагоналі паралелограма; формули: для обчислення радіуса описаного кола трикутника, для обчислення площі трикутника і чотирикутника, володіє алгоритмами розв`язування трикутників, застосовує вивчені теореми для розв`язування задач.
Тема 2. ПРАВИЛЬНІ МНОГОКУТНИКИ
Вимоги до учня: формулює означення: правильного многокутника, кругового сектора, кругового сегмента; теореми: про відношення довжини кола до його діаметра, про довжину кола, про площу круга і його частин; доводить формули для обчислення радіусів вписаного і описаного кіл правильного многокутника; будує правильний шестикутник; застосовує вивчені означення і теореми для розв`язування задач.
Тема 3. ДЕКАРТОВІ КООРДИНАТИ НА ПЛОЩИНІ
Вимоги до учня:
описує прямокутну систему координат.
формулює означення рівняння фігури, умови паралельності і перпендикулярності двох прямих; записує формули: відстані між двома точками, координат середини відрізка, координат точки поділу відрізка в даному відношенні, відстані від точки до прямої; рівняння кола, загальне рівняння прямої, рівняння прямої з кутовим коефіцієнтом, рівняння прямої, яка проходить через дві дані точки; доводить формули: відстані між двома точками, координати середини відрізка; умову паралельності двох прямих; виводить: загальне рівняння прямої, рівняння кола; застосовує вивчені означення і теореми для розв`язування задач.
Тема 4. ВЕКТОРИ НА ПЛОЩИНІ
Вимоги до учня: описує поняття вектора; формулює означення понять: модуль вектора, колінеарні вектори, рівні вектори, протилежні вектори, координати вектора, сума і різниця двох векторів, добуток вектора і числа, скалярний добуток двох векторів; властивості дій над векторами; теорему про розкладання вектора за двома не колінеарними векторами; доводить формули для обчислення: координат вектора, який є результатом дій над векторами, скалярного добутку двох векторів, заданих координатами; застосовує вивчені означення і теореми для розв`язування задач.
Тема 5. ГЕОМЕТРИЧНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ
Вимоги до учня: описує поняття перетворення; формулює означення понять: рух, паралельне перенесення, осьова і центральна симетрії, поворот, гомотетія, перетворення подібності, рівні фігури; властивості: руху, гомотетії, перетворення подібності, площ подібних фігур; доводить, що паралельне перенесення, симетрії відносно прямої і точки, поворот є рухами; задає паралельне перенесення за допомогою координат; застосовує вивчені означення і теореми для розв`язування задач.
Тема 6. ПОЧАТКОВІ ВІДОМОСТІ ЗІ СТЕРЕОМЕТРІЇ
Вимоги до учня: описує взаємне розміщення в просторі двох прямих; прямої і площини; двох площин; пояснює, що таке: пряма призма, піраміда, циліндр, конус, куля та їх елементи; поверхня і об’єм многогранника і тіла обертання; зображує і знаходить на рисунках многогранники і тіла обертання та їх елементи; записує і пояснює формули для обчислення площ поверхонь і об’ємів зазначених у програмі геометричних тіл; застосовує вивчені означення і теореми для розв`язування задач.
Фізика (7 кл.)
Знати:
агрегатні стани речовини, основні положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини, формулу густини речовини, залежність лінійних розмірів твердих тіл від температури, ядерну модель атома, явище дифузії;
основні оптичні явища природи: прямолінійність поширення світлових променів, пояснення сонячного та місячного затемнень, дисперсію світла та спектральний склад світла, кольори, закони відбивання світла, поширення світла у різних середовищах, заломлення світла на межі двох середовищ, оптичну силу лінзи, силу світла та освітленість, будову окулярів та оптичних приладів, будову ока та вади зору, об'єм куба і паралелепіпеда; одиниці вимірювання:
довжини, часу, площі поверхні, об'єму, маси тіла та густини, оптичної сили лінзи і фокусної відстані, енергії;
значення фізичної величини та її одиниці виміру, використовуючи приставки СІ (мікро, мілі, санти, деци, кіло, мега) для утворення кратних і частинних одиниць;
об'єм куба і паралелепіпеда;
Вміти вимірювати:
довжину, площу поверхні, об'єм, час, масу тіла, густину речовини, фокусну відстань та оптичну силу лінзи, складати найпростіші оптичні прилади;
застосування формули густини, формули об'єму куба та паралелепіпеда, формули залежності лінійних розмірів твердих тіл від температури, формули лінзи, сили світла, освітленості;
побудову ходу променів у плоскому дзеркалі;
побудову зображень, утворених за допомогою лінз;
переводити в СІ різні одиниці виміру фізичних величин
Якщо ви не впевнені у своїх знаннях, рекомендуємо вам підготуватися до виконання тестових завдань. Для цього бажано розв’язувати задачі із збірника завдань автора І.М.Гельфгата “Фізика. 7 клас. Збірник задач”. – Х.: Веста: Видавництво “Ранок”, 2007.
Фізика (9 кл.)
Для успішного складання вступного тесту варто звернути увагу на наступні узагальнені теми:
1. Механічний рук
2. Взаємодія тіл. Сили
3. Тиск твердих тіл, рідин і газів
4. Теплові явища
5. Електричні явища. Електричний струм
6. Магнітне поле
7. Світлові явища
8. Фізика атома та атомного ядра
9. Рух і взаємодія. Закони збереження
Інформатика (7 кл.)
Служби Інтернету
Вимоги до учня: Знаннєва складова
Пояснює принципи функціонування служб електронної пошти та спільного доступу, поняття хмарних сервісів
Пояснює небезпеки, пов’язані з використанням електронної пошти
Пояснює основні принципи функціонування Інтернету речей, поняття кінцевого пристрою, проміжного мережевого пристрою, середовища передавання даних, датчика в пристрої, контролера
Діяльнісна складова
Створює поштову скриньку та використовує її
Створює і використовує списки розсилки
Уміє працювати в команді й організовувати спільну роботу в онлайн-середовищах
Використовує онлайнові перекладач
Опрацювання табличних даних
Вимоги до учня: Знаннєва складова
Пояснює призначення електронних таблиць, зокрема як засобу моделювання
Знає принципи адресації клітинок і діапазонів
Називає основні типи даних та пояснює їхнє призначення
Називає і пояснює призначення основних об’єктів ЕТ
Пояснює поняття моделі
Діяльнісна складова
Застосовує засоби опрацювання електронних таблиць для розв’язання навчальних і життєвих задач
Аналізує умову задачі, виокремлює зв’язки між величинами. Реалізує математичні моделі засобами електронних таблиць
Використовує формули в електронних таблицях
Редагує і форматує електронні таблиці
Застосовує засоби автозаповнення й автозавершення для прискорення введення даних
Алгоритми та програми
Вимоги до учня: Знаннєва складова
Пояснює поняття величини, змінної та операції присвоювання
Знає базові алгоритми роботи зі змінними: обмін значеннями, визначення найбільшого й найменшого з двох значень
Діяльнісна складова
Використовує різні алгоритмічні структури та змінні для розв’язання навчальних і життєвих задач
Застосовує засоби програмування для побудови моделей
Інформатика (8 кл.)
Для успішного складання вступного тесту варто звернути увагу на наступні узагальнені теми:
1. Інформація та її вимірювання
Приклади текстової інформації.
Одиниці виміру інформації (біт, байт, кілобайт, мегабайт тощо).
Мінімальна одиниця інформації.
Вимірювання інформаційного обсягу тексту.
2. Актуальність інформації
Визначення суттєвої та важливої інформації.
3. Кольори та графічна інформація
Базові кольори для формування кольору пікселя.
4. Презентації
Етапи створення презентації.
Програмні засоби для створення мультимедійних презентацій.
5. Текстові редактори
Операції з текстом: редагування, виправлення помилок.
Використання клавіш на клавіатурі для корекції тексту.
Етапи підготовки та форматування текстового документа.
Використання буфера обміну.
Вибір правильного імені файлу та шлях до файлу.
Використання інструментів форматування в MS Word.
Колонтитули та орієнтація сторінки.
Програми для створення та редагування графічних зображень.
6. Комп'ютерні віруси та безпека
Ознаки комп'ютерного вірусу.
7. Інтернет та веб-браузери
Призначення веб-браузерів.
8. Пристрої введення та зберігання даних
Пристрої введення графічних зображень.
Пристрої для довготривалого зберігання інформації.
Втрата інформації при вимкненні комп'ютера.
9. Апаратні засоби комп'ютера
Пристрої, що знаходяться в системному блоці.
Пристрої для обробки інформації.
Ці теми охоплюють основні поняття, які можуть бути корисні для підготовки до тесту. Удачі у вивченні та складанні тесту!
Інформатика (9 кл.)
Ці теми охоплюють основні поняття та знання, необхідні для успішного проходження тестування з інформатики для вступу в 9 клас.
1. Основи програмування
2. Алгоритми і їх опис
3. Декодування і кодування
4. Змінні і типи даних
5. Комп'ютерні програми і системи
6. Компіляція та інтерпретація
7. Події і їх обробка
8. Двійковий код
9. Інтернет сервіси
Успіхів у підготовці!
Інформатика (10 кл.)
Для підготовки до вступу в 10 клас повторіть такі основні теми:
1. Шкідливі програми та їх види
Віруси, трояни, черв’яки.
Спеціальні програми в машинних кодах або фрагменти програм, здатні без відома та згоди користувача розмножуватися.
2. Процес встановлення програм
Інсталяція та деінсталяція програмного забезпечення.
3. Ліцензії програмного забезпечення
Типи ліцензій (платні, безкоштовні, вільні).
Програми, які вимагають оплати за будь-яке використання.
4. Інформаційна безпека
Інформаційні загрози та їх види.
Принципи забезпечення інформаційної безпеки.
Резервне копіювання даних та його значення.
Дефекти алгоритмів, які дозволяють отримати таємний доступ до даних (бекдори).
5. Відновлення системи
Точка відновлення Windows: що це і як працює.
6. Антивірусне програмне забезпечення
Назви антивірусів.
Принципи роботи антивірусів.
7. 3D друк
Основні технології 3D друку.
Матеріали, що використовуються для 3D друку.
Етапи створення комп’ютерної моделі.
8. Електронні таблиці та обробка даних
Використання формул та функцій в Microsoft Excel.
Додавання діаграм та їх налаштування.
Фільтрація даних в електронних таблицях.
Визначення кількості прізвищ, що відображаються після фільтрації.
9. Графічний інтерфейс
Модулі для створення графічного інтерфейсу.
Оператори для налаштування вікон програм.
10. Компоненти графічного інтерфейсу
Кнопки, поля, засоби для взаємодії користувача з програмою.
Оператори для малювання графічних фігур.
11. Бази даних
Основні об'єкти баз даних Access.
Типи даних в таблицях баз даних.
Групування даних та створення звітів.
Ці теми допоможуть Вам підготуватися до тестування та розширити свої знання у галузі інформаційних технологій. Удачі у підготовці!
Біологія (7 кл.)
Тeмa 1. Клітина структурно-функціональна одиниця організмів. прокаріоти та одноклітинні евкаріоти
називає: ознаки вищих спорових, голонасінних, покритонасінних;
наводить приклади: вищих спорових рослин. голонасінних рослин, покритонасінних рослин (дводольних та однодольних);
розрізняє та розпізнає на фотографіях представників різних груп вищих рослин.
Тeмa 4. Хaрaктeрнi риси тa будовa твaрин
Вимоги до учня:
називає: способи живлення тварин, тканини тварин, системи органів тварин та їх функції, середовища існування тварин;
наводить приклади: функції різних систем органів;
розрізняє та розпізнає на фотографіях органи та системи органів тварин.
Тeмa 5. Рiзномaнiтнiсть твaрин
Вимоги до учня:
називає групи хордових та безхребетних тварин;
наводить приклади тварин різних груп;
розрізняє та розпізнає на малюнках, фотографіях представників різних груп тварин;
класифікує тварини за певними ознаками відповідно до групової належності.
Тeмa 6. Гриби – гeтeротрофнi оргaнiзми
Вимоги до учня:
називає різні способи живлення грибів; складові грибниці;складові слані лишайників;
наводить приклади багатоклітинних та одноклітинних грибів; отруйних та їстівних грибів; грибів-паразитів рослин; грибів-паразитів людини і тварин; лишайників;
розрізняє та розпізнає: на малюнках, фотоматеріалах представників різних груп грибів.
називає: частини опорно-рухової системи, відділи скелета, види кісток, типи з’єднання кісток, особливості скелета людини, зумовлені прямоходінням, основні групи скелетних м’язів;
розрізняє та розпізнає: види кісток, частини скелета, типи з’єднання кісток, групи скелетних м’язів;
наводить приклади: статичної та динамічної роботи;
характеризує: функції опорно-рухової системи, тканини: кісткову, хрящову, посмуговану м’язову; ріст та вікові зміни складу кісток;
називає: органи травної системи, травні залози, хвороби органів травлення;
розпізнає на малюнках, фотографіях: органи травлення, елементи зовнішньої будови зубів;
характеризує: функції органів травлення, будову та функції зубів, процеси ковтання, травлення, всмоктування, регуляцію травлення;
наводить приклади: ферментів;
пояснює: роль травних ферментів, роль печінки та підшлункової.
Тема 4. Транспорт речовин
Вимоги до учня:
розкриває терміни: внутрішнє середовище організму (кров, лімфа, тканинна рідина), еритроцити, лейкоцити, тромбоцити, зсідання крові, групи крові, кровообіг, артеріальний тиск, імунітет;
розпізнає на малюнках, фотографіях: клітини крові, органи кровообігу, елементи будови серця;
порівнює: будову артерій, вен і капілярів, вроджений (неспецифічний) і набутий (специфічний) імунітет;
розрізняє: види кровотеч;
характеризує: плазму крові, зсідання крові як захисну реакцію організму, групи крові системи АВО, резус-фактор, імунні реакції організму, особливості будови та властивості серцевого м’яза, будову та роботу серця, серцевий цикл, будову кровоносних судин, велике й мале кола кровообігу.
називає: компоненти центральної й периферичної нервової системи, функції спинного мозку, головного мозку та його відділів, соматичної нервової системи, вегетативної нервової системи;
розпізнає на малюнках, муляжах, моделях: елементи будови спинного мозку, відділи головного мозку;
Первинні відомості про будову атома: ядро та електрони.
Періодична система хімічних елементів.
Металічні та неметалічні елементи.
Хімічні формули.
Прості речовини: метали та неметали. Складні речовини.
Проблемні питання: Хімічні елементи – абетка сучасної хімічної мови. Про що можна дізнатися з Періодичної системи хімічних елементів? Хімічна мова: хімічна формула як спосіб запису складу речовини. За якими ознаками речовини класифікують на прості та складні, метали й неметали?
Тема 2. Досліджуємо речовини та суміші
Фізичні властивості речовини та способи їх визначення.
Суміші однорідні й неоднорідні: розчини, аерозолі, суспензії, емульсії.
Властивості речовин у сумішах.
Розділення сумішей.
Масова частка компонентів у суміші.
Проблемні питання:Які властивості речовин називають фізичними? Як їх можна визначити? Аерозолі, суспензії та емульсії в повсякденному житті та в природі. Чим відрізняються суміші від чистих речовин? Як відрізнити однорідну суміш від неоднорідної?
Тема 3. Моделюємо фізичні та хімічні явища
Фізичні та хімічні явища.
Хімічні реакції.
Схема хімічної реакції та хімічні рівняння.
Закон збереження маси в хімічних реакціях.
Проблемні питання:Описування хімічного явища з використанням хімічної абетки (символів хімічних елементів) і хімічної мови (хімічних формул речовин).