Наукове товариство

Формування академічної доброчесності

      Наукове товариство імені Миколи Наказного розділяє цінності й принципи щодо дотримання академічної доброчесності під час інтелектуальних змагань. Працюємо над тим, щоб члени Наукового товариства, наукові керівники, консультанти керувалися Путівником з академічної доброчесності в науково-дослідницькій діяльності.

      Стаття 42 Закону України “Про освіту” визначає академічну доброчесність як сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень (джерело >>).

      Порушенням академічної доброчесності вважається:

  • академічний плагіат (оприлюднення чиїхось результатів дослідження як власних або тексту без вказання авторства);
  • самоплагіат (опублікування власних раніше опублікованих наукових результатів як нових);
  • фабрикація (вигадування даних чи фактів);
  • фальсифікація (відома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень);
  • списування;
  • обман;
  • хабарництво;
  • необ’єктивне оцінювання;
  • допомога учням під час оцінювання їх навчальних результатів чи створення перешкод під час оцінювання;
  • вплив на працівника, щоб він здійснив необ’єктивне оцінювання (частина 4 статті 42 Закону України “Про освіту”).

Вебінар "Академічна доброчесність у конкурсі-захисті" (від НЦ МАН)

Путівник з академічної доброчесності для написання НДР


Якщо документ не відображається, ви можете його скачати

Декларація академічної доброчесності Всеукраїнського конкурсу-захисту МАН

Якщо документ не відображається, ви можете його скачати

Декларація академічної доброчесності учня Наукового ліцею

Якщо документ не відображається, ви можете його скачати

Пам’ятка для учнів 8-11 класів Наукового ліцею щодо академічної доброчесності

Якщо документ не відображається, ви можете його скачати

Заходи щодо розвитку культури академічної доброчесності

* Всеукраїнський конкурс есе з академічної доброчесності

    15 травня 2025 року відбулося нагородження переможців Усеукраїнський конкурс есе «Доброчесність у навчанні: дотримуватись /не можна/ порушувати».
    Цей престижний конкурс проходив у межах Міжнародної конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених «Академічна культура дослідника в освітньому просторі: європейський та національний досвід».
    Метою конкурсу, який тривав упродовж березня до 1 травня 2025 року, було залучення молоді до обговорення важливих питань академічної доброчесності, формування усвідомленого ставлення до процесу навчання, а також розвиток навичок критичного мислення, аргументації та етичної відповідальності.
    Вітаємо наших талановитих учнів – Бажан Єлизавету (ученицю 10-В класу) та Підберезного Івана (учня 10-Б класу) – з гідною участю у конкурсі (наук. керівник Світич К.С.). У своїх есе Єлизавета та Іван висвітлили ключові аспекти доброчесності в освітньому процесі, поділилися власними роздумами щодо значення чесності, поваги до інтелектуальної праці, самостійності у здобутті знань та недопущення академічних порушень. Їхні роботи стали гідним внеском у національний діалог про цінності сучасної освіти та культуру навчання.
    Участь у подібних конкурсах – це чудова можливість для молоді проявити себе, долучитися до актуальних суспільних дискусій та зробити перші кроки у світ академічної науки.
    Пишаємося нашими учнями, їхнім мисленням, активною громадянською позицією та готовністю впливати на освітній простір країни. Бажаємо Єлизаветі та Івану нових творчих звершень, наукових відкриттів та натхнення на шляху до самореалізації.

Нагору