Науково-методична робота

Організація методичної роботи в ліцеї

    Методична робота в ліцеї – спеціально організована діяльність педагогічного колективу, що створює умови для підвищення майстерності педагога.
    Методична робота спонукає вчителя до роботи над підвищенням свого фахового рівня, сприяє збагаченню педагогічного колективу педагогічними знахідками, допомагає молодим учителям переймати майстерність у більш досвідчених колег.
    Її функції полягають у визначені системи заходів, спрямованих на досягнення найкращих результатів; у діяльності з удосконалення структури і змісту методичної роботи; у регулярному вивченні співвідношення між рівнем компетентності педагогів, що виявляється в узагальненому результаті їх праці, та вимогами суспільства до якості роботи працівників освіти; передбаченні знань та умінь, необхідних педагогам у майбутньому; виробленні принципово нових положень навчально-виховної роботи, у формуванні, експериментальній перевірці та впровадженні передового досвіду; відновленні частково забутих або втрачених учителями знань після закінчення навчального закладу; виправленні недоліків у діяльності педагогів, пов'язаних з використанням застарілих методик; інформуванні, агітації педагогів щодо впровадження досягнень науки, передового досвіду; налагодженні й підтриманні зворотного зв'язку, в оцінюванні відповідності наслідків методичної роботи завданням та нормативним вимогам .

    Завдання методичної роботи:

  • реалізація основних положень Конституції України, завдань законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Національної доктрини розвитку освіти ”, Державних стандартів освіти , Указу Президента України “Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні”, Конвенції про права дитини;
  • вивчення постанов уряду про розвиток освіти, досягнень психолого-педагогічної науки, методики викладання;
  • систематичне вивчення й аналіз навчальних планів, програм, підручників, посібників, інструктивних матеріалів, методичних рекомендацій щодо змісту, форм і методів проведення уроків, курсів за вибором, позакласної та позашкільної роботи;
  • вивчення й аналіз стану викладання предметів, рівня навчальних досягнень учнів;
  • сприяння виробленню в учителів умінь і навичок самостійної роботи з метою підвищення своєї кваліфікації, вдосконалення педагогічної майстерності;
  • всебічний розвиток творчих здібностей педагогів, формування в них навичок науково-дослідницької роботи, зацікавленості інноваційними технологіями навчання;
  • впровадження диференційованого та індивідуального підходу у процес навчання й виховання учнів;
  • забезпечення якісної освіти, ефективне управління НВП.

Корисна інформація та посилання – сайт "Інтернет для освіти"

    З метою забезпечення інформування громади, освітян, здобувачів освіти та їх батьків про виклики і перспективи освітньої реформи в Україні, стратегічні напрямки розвитку регіональної системи освіти та пріоритетні вектори розвитку системи професійної (професійно-технічної) освіти Дніпропетровщини у 2019-2020 н.р. в серпні 2019 року видано спецвипуск Дніпропетровської обласної педагогічної газети «Джерело».

Структура методичної роботи КЗ "Науковий ліцей імені Анатолія Лигуна"

Атестація вчителів

Презентація "На допомогу вчителю, який атестується.
Шаблон презентації опису досвіду роботи"

Вивчаємо новий Закон України "Про освіту"

1. Організаційні та кадрові акценти нового Закону України "Про освіту" (матеріали педради №3 від 10.11.2017р.)
2. Академічна доброчесність та форми здобуття освіти (матеріали педради №4 від 15.01.2018р.)

До 100-річчя з дня народження В.О.Сухомлинського

    Під час навчально-виховного процесу учнів постає питання пошуку найбільш точних впливів на духовний світ дитини. Як стверджував Василь Олександрович Сухомлинський, неоціненне значення для всебічного розвитку особистості дитини в школі займають уроки на природі. Природу великий гуманіст розглядав як важливий засіб емоційного, естетичного, морального аспектів виховного процесу. І при цьому наполягав на повноцінному включенні природи як e навчальну, так і у виховну роботу.
    Василь Олександрович також стверджував, що перша дія школи – не в школі, а в природі. Саме тут – «джерело слова і розуму»
    Спілкування з природою народжує і зміцнює у дитини безцінну якість, властиву людській особистості, – доброту. Але як же дати відчути учневі радість відкриттів, коли він входить у дивний світ, що навколо нього? Як перетворити природу у могутній засіб виховання гуманних почуттів? І чи зможе учень засвоїти причинні зв'язки між явищами, зрозуміти залежність між природними об'єктами? Виявляється, може, і найпростішим шляхом до цього є саме спостереження. А де ще ж дитина може поспостерігати, як не на природі.
    В рамках визначених заходів департаменту з гуманітарних питань Кам’янської міської ради щодо відзначення 100-річчя з дня народження В.О.Сухомлинського в ліцеї були проведені уроки на природі за методикою В.О.Сухомлинського. Так, учні 11 класів разом з вчителем Кострюкової Ю.О. на уроці з біології визначали на пришкільному подвір’ї модифікаційну мінливість у рослин. Для учнів 8-х класів, вчителем географії Клочко Н.В. був проведений цікавий урок за темою: “Місцевий, поясний час. Відлік часу в Україні”.
    Педагогічний досвід В. О. Сухомлинського дає нам зрозуміти, що у природі до всього можна доторкнутися, багато побачити, почути чарівну музику природи. І саме педагогічно правильно організоване спостереження на лоні природи допомагає дитині вийти за межі чуттєвого пізнання. У наш час творча спадщина В. О. Сухомлинського є великим скарбом у допомозі педагогу в роботі з дітьми.

Міська педагогічна не (конференція) до 100-річчя Василя Сухомлинського"

    Усіх педагогів України єднає він – Василь Олександрович Сухомлинський! Як багато спадщини видатного гуманіста вже вивчено, до ще більшого треба дорости і серцем... і душею.
    Делегація вчителів та батьків технічного ліцею відвідала неймовірно теплий захід, що відбувався у стінах затишного НВК №3 та був присвячений 100-річчю легенди української педагогіки. Дуже дякуємо всім причетним за чудову організацію (не) конференції! Учасники від технічного ліцею також зробили свій творчий внесок: Наказний Микола Олексійович, директор ліцею, постав перед аудиторією в образі вже досвідченого директора Павлівської школи, що лише одним словом міг дарувати дитині щастя і радість, що одним тільки поглядом міг втішити та зарадити. Це велика честь та велика відповідальність! Ми пишаємося НАШИМ директором! Символічно, що цього дня директор був з Нагрудний знаком МОН України «Василь Сухомлинський»...
    Група вчителів під керівництвом Островської Маргарити Олександрівни у свою чергу підготувала програму для молодих педагогів міста. "На людину треба вчитися впродовж життя" – 40 творчих хвилин були присвячені доброті. Цьому можна і треба вчитися! Цьому треба навчати в родинах, говорити на уроках, показувати власним прикладом. Зростити освічену людину – задача не з легких, але найважливіше – виховати Людину.... "Знання без виховання – меч в руках божевільного".
    Читайте Сухомлинського! І дорослі! І малі! Для кожного знайдеться своє....

Ще більше фото на нашій сторінці у фейсбуці >>, а також відеорепортаж.

Нагору