Організація методичної роботи в ліцеї
Методична робота – це система організаційної, діагностичної, пошукової, дослідницької, науково-практичної, інформаційної діяльності, основаної на дослідженнях науки та передового досвіду, спрямована на удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників та підвищення ефективності освітнього процесу.
Методична робота в Науковому ліцеї здійснюється згідно з основними положеннями Конституції України, законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Національної доктрини розвитку освіти ”, Державних стандартів освіти, Указу Президента України “Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні”, Конвенції про права дитини; планом роботи педагогічного колективу на рік, планами роботи педагогічної ради та іншими нормативно-правовими актами в галузі загальної середньої освіти.
Система методичної роботи в ліцеї спрямована на удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників, підвищення ефективності освітнього процесу з використанням інноваційних технологій. Окремим розділом методичної роботи є робота із молодими педагогами. Вони потребують найбільшої уваги, професійної і психологічної підтримки в педагогічному колективі. Для молодих вчителів впроваджено наставництво або супервізія. Молоді вчителі мають змогу поглиблювати знання теоретичного матеріалу, знайомитися з методичними прийомами на уроці, оволодівають методами педагогічного дослідження, проводять ділові та рольові ігри.
Основними завданнями методичної роботи в ліцеї є:
- надання допомоги педагогічним працівникам у підвищенні фахового рівня і педагогічної майстерності:
- координація змісту форм і методів самоосвіти викладачів;
- організація колективної роботи з підвищення кваліфікації педагогічних кадрів з метою вирішення актуальних освітніх проблем;
- пропаганда досягнень педагогічної науки та перспективного педагогічного досвіду, вивчення та узагальнення досвіду викладачів ліцею;
- систематичне вивчення й аналіз навчальних планів, програм, підручників, посібників, інструктивних матеріалів, методичних рекомендацій щодо змісту, форм і методів проведення уроків, курсів за вибором, позакласної та позашкільної роботи;
- удосконалення форм і методів навчання і виховання здобувачів освіти;
- впровадження диференційованого та індивідуального підходу у процес навчання й виховання учнів;
- забезпечення професійної, навчальної та інформаційної мобільності викладачів;
- впровадження в практику роботи науково-педагогічних досягнень, методичних рекомендацій, передового педагогічного досвіду;
- особистісно-орієнтований підхід до формування пізнавальної діяльності здобувачів освіти;
- напрацювання комплексного методичного забезпечення предметів;
- оволодіння інноваційними педагогічними та інформаційними технологіями;
- вивчення й аналіз стану викладання предметів, рівня навчальних досягнень учнів;
- підготовка до атестації педагогічних працівників.

Рекомендовані ресурси для самоосвіти та розвитку
Суб’єкти підвищення кваліфікації
- Дніпровська академія неперервної освіти
- Курси для освітян від Prometheus
- Освітні серіали на порталі Дія.Освіта
- Всеосвіта – Національна освітня платформа
- Освітній портал «На Урок»
- EdEra – студія онлайн-освіти
- Онлайн-платформа EdWay
Онлайн-курси підвищення кваліфікації
- "Інтернет для освіти" – корисна інформація та посилання
- Курс підвищення кваліфікації для освітян «Перша психологічна допомога учасникам освітнього процесу під час та після завершення воєнних дій»
- Освітні курси від Cisco у цифровій сфері
- Наука про навчання: Що має знати кожен педагог?
- Онлайн-курс для педагогів про роботу медіа, фейки та перевірку інформації
- Платформа критичного мислення
- Освітні інструменти критичного мислення
- Опановуємо змішане навчання
- Про сучасні практики оцінювання
- Змішане та дистанційне навчання
- Початок роботи з ChatGPT