Наукова робота в МАН – це перша творча робота, яку самостійно виконує учень на базі знань, умінь і навичок, набутих під час вивчення навчальних предметів. У процесі виконання науково-дослідницької роботи учень вперше отримує не лише право, а й обов’язок самостійно вирішувати певне коло питань, пов’язаних з її виконанням.
Міське наукове товариство є ланкою територіального (обласного) відділення Малої академії наук, яке працює за такими напрямами. Науковий ліцей – базовий заклад з питань підготовки та участі школярів міста у Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідних робіт МАН. Щороку І (міський) етап конкурсу-захисту проходить у Науковому ліцеї.
У 2024-2025н.р. конкурс відбудеться 10 січня 2025р. Навчальним закладам, які будуть брати участь у І етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту, необхідно з 09 по 20 грудня 2024р. подати заявку на електронну адресу ліцею (tehnicallicey1@gmail.com) за формою та у термін з 23.12.2024 по 06.01.2025р. подати роботи для заочного оцінювання членами журі. Роботи, що подаються на І етап конкурсу-захисту, мають бути належним чином оформлені, відповідно до вимог. Разом з роботою ви маєте надати відгук (зразки) та рецензію (зразки).
Кожна робота повинна ґрунтуватися на певній науковій та експериментальній базі і містити посилання на відповідну літературу, її перелік, відображати власну позицію дослідника.
Обсяг науково-дослідницької роботи складає 15-20 (для гуманітарних напрямів 20-25) друкованих сторінок. Першою сторінкою вважається титульна, на якій цифра 1 не ставиться. До загального обсягу науково-дослідницької роботи не входять: анотація, мотиваційний лист, додатки, список використаних джерел, таблиці та рисунки, які повністю займають площу сторінки. Текст роботи має бути написаний грамотно, без орфографічних, пунктуаційних та стилістичних помилок.
Наукова робота обов’язково має містити оцінки, рецензії відповідних фахівців (досвідченого вчителя, науковця, спеціаліста певної галузі).
Робота повинна бути виконана державною мовою.
Роботи, тема і зміст яких не відповідають профілю секції, до участі в конкурсі-захисті не допускаються.
Подані учасниками конкурсу-захисту науково-дослідницькі роботи розглядаються як авторські і такі, в яких достовірність наведених результатів та можливість опублікування завірені науковими керівниками.
Відгук на наукову роботу подає науковий керівник автора (зразки).
Відгук має розкривати:
– актуальність теми дослідження та рівень її складності;
– уміння учня працювати з літературними джерелами з теми дослідження, критично їх оцінювати і узагальнювати;
– уміння учня користуватися сучасними методами дослідження;
– ставлення учня до роботи, його організованість і самостійність,
– творчий підхід та ініціативність під час виконання наукової роботи.
Обсяг відгуку: 1 сторінка.
Рецензію на наукову роботу подає фахівець (зразки).
Зміст рецензії має відображати результати аналізу й оцінки роботи з таких питань:
– актуальність та складність обраної теми;
– самостійність та повнота викладу матеріалу;
– ступінь обґрунтованості положень дослідження;
– достовірність і новизна наукових тверджень;
– відповідність результатів виконаного дослідження і мети та завдань роботи;
– аргументованість висновків;
– можливості впровадження результатів роботи;
– авторський внесок у роботу.
– стиль, грамотність та правильність оформлення тексту рукопису наукової роботи.
Оцінка наукових досліджень і результатів дослідження має бути об'єктивною та відбивати як позитивні, так і негативні аспекти роботи.
Обсяг рецензії: 1-2 сторінки.
Рецензія та відгук, окрім самого тексту, повинні мати дані про рецензента: прізвище, ім'я, по батькові, місце роботи, посада, наукове звання та його підпис.
Рецензія та відгук завіряються печаткою організації, в якій працює рецензент.
Критерії оцінювання робіт на І етапі конкурсу-захисту
Конкурс науково-дослідницьких робіт: 1. Складність, науковість, повнота розкриття теми 2. Аргументованість висновків 3. Актуальність та елементи творчості 4. Стиль, грамотність 5. Якість оформлення
Захист науково-дослідницьких робіт: 1. Аргументоване доведення проблеми 2. Чіткість, логічність, лаконічність викладення матеріалу 3. Повнота, вичерпність відповідей 4. Культура мовлення 5. Доцільність, якість і вміння використання наочних матеріалів 6. Активна кваліфікована участь в дискусії