Психологічна служба ліцею

Психологічна служба ліцею: поради батькам та учням

Поради батькам. Що робити, якщо дитину не приймають у школі

Ситуація, коли однокласники знущаються над Вашою дитиною, дражнять, або, навпаки, бойкотують неприємна, але поширена. Боротися з цим можна і потрібно. Але відправляти батька на розмову з вчителькою - "Чому з моїм Васею не дружать?!" - Безглуздо і неефективно. Дорослим у дитячі розбірки потрібно встрявати вкрай обережно (зрозуміло, мова не йде про крайні випадки, - на жаль, трапляється й таке).А що ж робити?
http://www.osvita.org.ua/articles/1202.html
Профілактика та попередження булінгу в учнівському середовищі

Поради батькам при підготовці дітей до ДПА та ЗНО

до ДПА

Не секрет, що успішність здачі іспиту багато в чому залежить від настрою та ставлення до цього батьків. Щоб допомогти дітям якнайкраще підготуватися до іспитів, спробуйте виконати декілька порад:
  • Не переймайтеся про кількість балів, які дитина отримає на іспиті. Навіюйте їй думку, що кількість балів не є досконалим вимірюванням її можливостей.

  • Не підвищуйте тривожність дитини напередодні іспитів – це негативно позначиться на результаті тестування. Дитина в силу вікових особливостей може не впоратися зі своїми емоціями і "зірватися".

  • Забезпечте вдома зручне місце для занять, прослідкуйте, щоб ніхто з домашніх не заважав.

  • Допоможіть дитині розподілити теми підготовки по днях.

  • Ознайомте дитину з методикою підготовки до іспитів. Підготуйте різні варіанти тестових завдань з предмета і потренуйте дитину, адже тестування відрізняється від звичних йому письмових та усних іспитів.

  • Під час тренування за тестовими завданнями привчайте дитину орієнтуватися в часі та вміти його розподіляти. Якщо дитина не носить годинник, обов'язково дайте йому годинник на іспит.

  • Підбадьорюйте дитину, підвищуйте її впевненість в собі.

  • Контролюйте режим підготовки дитини до іспитів, не допускайте перевантажень.

  • Зверніть увагу на харчування дитини. Такі продукти, як риба, сир, горіхи, курага і т.і., стимулюють роботу головного мозку.

  • Напередодні іспиту забезпечте дитині повноцінний відпочинок, вона повинна відпочити і як слід виспатися.

  • Не критикуйте дитину після іспиту.
Пам'ятайте: головне – знизити напругу і тривожність дитини і забезпечити їй відповідні умови для занять.



після ДПА

  • Допоможіть дитині прийняти будь-який результат ДПА. Підтримуйте її, допоможіть знайти й втілити обраний маршрут.

  • Зверніть увагу на емоційний стан своєї дитини, на поведінку, якщо вона не характерна для вашої дитини.

  • Поговоріть з ним про наступне:
    • Що він думає.
    • Що він відчуває.
    • Що він збирається робити.

  • При необхідності зверніться за допомогою до фахівців.

Поради учням. Як підготуватися до олімпіади?

    Перш ніж почати підготовку до олімпіади, варто обладнати місце для занять: прибрати зайві речі, зручно розташувати потрібні підручники, посібники, зошити, папір, олівці і т.п. Психологи вважають, що добре ввести в такий інтер’єр для занять жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Не треба переклеювати заради цього шпалери або змінювати штори, досить якоїсь картинки в таких тонах, естампа, що зрештою можна зробити і самому, використовуючи, наприклад, техніку колажу.
  • Приступаючи до підготовки до олімпіади, корисно складати план.

  • Для початку добре визначити, хто ви – «сова» чи «жайворонок», і в залежності від цього максимально завантажити ранкові або вечірні години.

  • Складаючи план на кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні буде вивчатися. Не взагалі: «Небагато позаймаюсь», а що саме сьогодні будете учити, які саме розділи якого предмета.

  • Звичайно, добре починати – поки не втомився, поки свіжа голова – із самого важкого, із того розділу, що гірший за все. Але буває і так, що вчити не хочеться, у голову нічого не йде. Коротше, «немає настрою». У такому випадку корисно почати, навпаки, із того, що знаєте краще, із того матеріалу, що вам найбільше цікавий і приємний. Можливо, поступово справа піде.

  • Обов’язково варто чергувати роботу і відпочинок, скажімо, 40 хв. занять, потім 10 хв. – перерва. Можна в цей час вимити посуд, полити квіти, зробити зарядку.

  • Готуючись до олімпіади, не треба прагнути до того, щоб прочитати і запам’ятати напам’ять весь підручник. Корисно повторювати матеріал із питань. Прочитавши питання, спочатку згадаєте й обов’язково коротко запишіть усе, що ви знаєте з цього питання, і лише потім перевірте себе за підручником. Особливу увагу зверніть на підзаголовки чи глави параграфа підручника, на правила і виділений текст. Перевірте правильність дат, основних фактів. Тільки після цього уважно, повільно прочитайте підручник, виділяючи головні думки, - це опорні пункті відповіді.

  • Наприкінці кожного дня підготовки варто перевірити, як ви засвоїли матеріал: знову коротко запишіть плани всіх питань, які були пророблені в цей день.

Поради батькам. Як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей

     Батьки у взаєминах зі своїми дітьми мають зменшувати хворобливість їхніх переживань з приводу невдач, допомагати їм емоційно долати ситуації з оцінюванням їхньої діяльності.
    Як ставитися до шкільної оцінки в сім’ї? Як зробити так, щоб ваше ставлення позитивно впливало на вашу дитину, а не ще більше її пригнічувало?

    Правило 1. …Заспокойтесь. Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні – все одно, що включити в автомобілі „газ” і натиснути на гальма.

    Правило 2. Не поспішайте. Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини все і зараз. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає зубрилкою і ненавидить учіння, школу, а може й ... вас.

    Правило 3. Безумовна любов. Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи у школі. Вона відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі і подолати невдачі.

    Правило 4. Не бийте лежачого. Двійка, а для когось і сімка – достатнє покарання, тому недоцільно двічі карати за одні і ті ж помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.

    Правило 5. Щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один – той, якого ви хочете позбавитися найбільше, і говоріть тільки про нього.

    Правило 6. Вибирайте найголовніше, порадьтеся із дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, котрі найзначущіші для неї самої.

    Правило 7. Головне: хваліть – виконавця, критикуйте – виконання. Дитина схильна будь-яку оцінку сприймати глобально, вважати, що оцінюють всю її особистість. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.

    Правило 8. Найважче: оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання та неуспіхами сусідського Івана.

    Правило 9. Не скупіться на похвалу; будуючи стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки.

    Правило 10. Виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому зможе триматися укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх навчальних зусиль.

    Правило 11. Ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні цілі, і вона спробує їх досягти.

    Правило 12. Не рвіть останню нитку. Досить часто дорослі вимагають, щоб до занять улюбленою справою (хобі) дитина виправила свою успішність у навчанні. Якщо ж в дитини є хобі, галузь живого інтересу, то її треба не забороняти, а всіляко підтримувати, бо це та ниточка, за яку можна витягнути дитину до активного життя у навчанні.

    Для того, щоб усі правила виявились ефективними, необхідно їх об’єднувати: дитина повинна бути не об’єктом, а співучасником власної оцінки, її слід навчити самостійно оцінювати свої досягнення.

Нагору